پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wed 1 May 2024
    باشگاه خبری ایران دریلینگ؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت حفاری در ایران و جهان
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت حفاری با ما تماس بگیرید
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری ایران دریلینگ با ما تماس بگیرید
Breaking News
صنعت و دانشگاه سه شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۲:۴۵:۵۸

مرکز علمی کاربردی حفاری دوره‎های بین المللی آموزشی برگزار می‎کند

ایران دریلینگ: رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی حفاری از برنامه ریزی برای برگزاری دوره‌های بین المللی آموزش‌های تخصصی حفاری به منظور توانمندسازی متخصصان صنعت نفت در کشورهای نفتخیز خبر داد. به گزارش ایران دریلینگ و به نقل از روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران، مهدی مهران از برنامه ریزی برای برگزاری دوره‌های بین المللی آموزش‌های تخصصی حفاری به منظور توانمندسازی متخصصان صنعت نفت در کشورهای نفتخیز خبر داد و گفت: در این زمینه هم اینک تشکیل دوره‌های پیشرفته حفاری برای کارشناسان نفتی کشور عراق در دستور کار است. وی افزود: در این ارتباط چند مسئول بلند پایه شرکت نفت عراق طی دو مرحله از مرکز آموزش علمی کاربردی حفاری بازدید و از  نزدیک با امکانات، تجهیزات و ظرفیت‌های تخصصی این مرکز آشنا شدند.

مهران اظهار کرد: همچنین در این خصوص تفاهمنامه مشترکی با استانداری خوزستان، دانشگاه علمی کاربردی استان و مرکز آموزش علمی کاربردی حفاری منعقد شده است. رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی حفاری گفت: این مرکز همچنین برای اجرای دوره‌های آزاد ماهانه در حوزه‌های بالادستی نفت در سطح بین المللی با جامعه هدف دانشجویان آزاد و شاغل برنامه ریزی کرده است. وی ادامه داد: با هماهنگی‌های به عمل آمده، نخستین دوره مدیریت ایمنی نفت و گاز با همکاری موسسه معتبر بین المللی ۲۵ مهرماه امسال در این مرکز برگزار خواهد شد. مهران افزود: همچنین برگزاری دوره نرم افزار تخصصی حفاری (DRILLING OFFICE) در آبانماه سال جاری تدارک دیده شده است. رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی حفاری در تشریح دیگر برنامه‌های پیش روی این مرکز، به تشکیل کلاس‌های آموزش زبان برای کارکنان شرکت و خانواده‌های آنان اشاره و اظهار کرد: برگزاری این کلاس‌ها در راستای بهره گیری از ظرفیت‌های موجود و ارتقای سطح علمی کارکنان و خانواده‌های آنان در دستور کار قرار دارد.

معاون مدیریت پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران و رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی حفاری گفت: این مرکز در بخش پژوهشی نیز آمادگی همکاری با دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و تحقیقاتی را در پروژه‌های مرتبط دارد. مهران با بیان اینکه مرکز علمی کاربردی حفاری زیر مجموعه دانشگاه جامع علمی کاربردی و وابسته به شرکت ملی حفاری است، افزود: این مرکز اسفندماه سال ۹۲ آغاز به کار کرد و به لحاظ صنعتی از هماهنگی و حمایت این شرکت برخوردار است. وی اضافه کرد: مرکز هم اکنون ۹۳۳ دانشجو  دارد که این تعداد با احتساب پذیرفته شدگان جدید در مقاطع کاردانی و کارشناسی در سال تحصیلی ۹۷ – ۹۶ به یک هزار و ۲۴۷ دانشجو افزایش خواهد یافت. رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی حفاری یادآور شد: این مرکز در مقطع کاردانی دارای رشته‌های عملیات، سیال، سیمان و اسید حفاری، برق و  مکانیک دستگاه حفاری، ایمنی و حفاظت فنی، شیمی آزمایشگاهی، مکانیک و برق تاسیسات صنعتی و در مقطع کارشناسی حرفه ای دارای رشته ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) است و اخذ مجوزهای ایجاد رشته‌های جدید در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد را پیگیری ‌می‌کند.



  کد خبر : 2200
  ارتباط با سردبیر : info@IranDrilling.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «IranDrilling» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «IranDrilling» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :